Taxe mai mari. Sabie cu doua taisuri?

Taxe mai mari. Sabie cu doua taisuri?

Se pare ca anul acesta este un an de crestere. Déjà doua concursuri cunoscute au anuntat taxe mult mai mari decat anul trecut. Multi oameni de marketing sau sales se ghideaza, constient sau nu, dupa principiile lui Cialdini atunci cand construiesc o «poveste» care sa vanda un produs sau serviciu.

Unul dintre aceste principii, se refera la inaccesibilitate. Cu cat un produs/serviciu e mai greu accesibil (in cazul nostru mai scump) cu atat e mai dorit de cumparatori. Nu zic ca e corect sau gresit sa aplice strategia asta, ci doar ca este foarte riscant.

Timpul ne va spune daca decizia este una corecta sau nu. Crescand doar pretul, fara a creste si beneficiile (nu ma refer la kit-ul de start) s-ar putea sa fie calea catre un esec rasunator.

In acelasi timp s-ar putea ca acest trend de crestere sa dea semnalul ca piata s-a educat si concursurile serioase, apreciate, incep sa se ridice. Iar pentru acest lucru trebuie sa platim mai mult. Ramane sa vedem daca stilul Steve Jobs merge si in cazul acesta sau nu.

Atentie insa!

Apple nu a venit doar cu un produs scump si inaccesibil tuturor. Pretul mare si lipsa stocurilor la lansare (taxa mare si locuri putine in cazul nostru) au venit la pachet cu o experienta noua pentru utilizatorii de telefoane mobile. E doar un exemplu.

Ce trebuie sa stiti este ca voi, participantii, sunteti cei care decideti. Voi sunteti cei care contribuiti din plin la succesul unui eveniment. Organizatorul este cel care doar construieste cadrul necesar. Atmosfera frumoasa este data de cei care participa. Frumusetea traseului, dincolo de inspiratia organizatorului, este data de mama natura, iar sponsorii vin la o cursa doar daca existati voi, participantii. De aceea raspunsul va veni de la participanti. Daca veti fi de acord sa scoateti bani mai multi din buzunar inseamna ca strategia de crestere va fi validata. Daca nu, se va crea un precedent si organizatorii se vor gandi de doua, poate trei ori inainte de a creste taxe.

Va asteptam cu parerea voastra, dupa fiecare cursa, pe www.zoomra.ro. Daca sunt sau nu justificate taxele mai mari. Daca experienta la un concurs este una deosebita sa, din contra, nu merita participarea. In felul acesta vom putea avea o imagine reala despre fiecare cursa si ne va fi mai usor sa decidem la ce evenimente vom participa.

Avand un feedback centralizat vocea participantilor poate fi auzita mai bine si mai clar de catre organizatori. Tine doar de noi sa contribuim la dezvoltarea acestui fenomen.

#searchracereview

3 Replies to “Taxe mai mari. Sabie cu doua taisuri?”

  1. Ar fi fost interesantă o enumerare a beneficiilor de care are parte concurentul la un concurs, cele standard, plus cele noi, care ar fi dezirabile, odată cu creșterea taxelor de participare.

    Cred că organizatorii se bazează pe faptul că trei, patru ani de organizare la o competiție au fidelizat o masă suficientă de participanți.

  2. Corect… numai că există și falsa impresie că merge și așa… mulți se înscriu … nu achită taxa… organizatorii se dau cu pumnul în piept că sunt sold out și rămân cu foarte multe numere și kituri nedate. Și atunci o dreg de la startul înscrierilor. 👣💫

    Mi se pare mult mai fain să se concentreze pe o taxă agreabilă și să urce extra beneficiile la costuri în plus pe care să le și le asume alergătorul. Oricum, noi, alergătorii facem promovarea cea mai bună și noi investim să revenim la o competiție în fiecare an. Altfel, ne-am rezuma doar la a face drumeții sauna alerga în zonele respective în grupuri mici de alergăcioși să nu bată la ochi pentru reglementările alergătorilor de grup. 🏃🏃

    Am avut deja un schim de replici legat de acest aspect cu creșterea la Retezat… care mă repet este justificată poate de natura competiţiei, nu pentru că au mărit taxele să dea mai mult cașcaval la câștigătorii montani care la noi… fie vorba între noi… îi numeri pe degete. 🎖️🤸
    Așa duci acel eveniment doar spre profesioniști și le tai avântul muritorilor de rând care vin pentru a se bucura de evenimente. Oricum, nu îi prinzi pe ăia decât la start-finish, pe traseu nu poți ține pasul cu ei.

    E binevenită o platformă de review-uri personale la competiţiile la care investim timp și bani în defavoarea altora pentru a ne exprima experiența de la acea competiţie finalizată. 😎

    Aici, nu putem arunca cu pietre în toți, la MPC anul trecut la start-finish au fost praf la organizare, dar voluntarii de pe traseu au fost bine pregătiți și săritori. Deci nu pot generaliza. 🍃🌠

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *